תיאור המגמה
מגמת תיאטרון הינה מסגרת ערכית – אמנותית הרואה באומנות התיאטרון כלי חינוכי בעל אופי פעלתני המשלב צדדים קוגניטיביים, רגשיים, חברתיים ומעשיים לפיתוח אישיותו ויצירתו של התלמיד. החינוך לאומנות התיאטרון מפתח את הדמיון היוצר, את החוש האסתטי ואת חוש הביקורת.
הנושאים הנלמדים
לימודי תיאטרון בחלק העיוני כוללים מבוא לתולדות התיאטרון,
סגנונות התיאטרון וז’אנרים. דרמה במאה ה-20 ו-21, תיאטרון
ישראלי, גישות בימוי, סוגיות מרכזיות בתיאטרון.
לימודי תיאטרון בחלק המעשי מהווים את החלק המרכזי של הלימודים:
תורת המשחק ובימוי, הפקת תיאטרון, תפקידי המעצבים ( תפאורה, תאורה, תלבושות ועוד ). כתיבה מחזאית. הלימודים כוללים צפייה בהצגות תיאטרון מהתיאטרון הרפרטוארי ותיאטרון הפרינג’ ויום מגמה ובו מתקיימות סדנאות משחק ומפגש עם אנשי מקצוע מהתחום.
הרכב בחינות הבגרות
המקצוע נלמד ברמה של 5 יח”ל :
בכיתה יא’ הערכה פנימית 30% – דיאלוג/ מונולוג
בכיתה יב’ בחינה מעשית חיצונית 50%- מיני הפקה
בכיתה יב’ בחינה פנימית בכתב 20%
מטרות המגמה
- להקנות לתלמידים ידע עיוני ומעשי באומנות התיאטרון.
- לאפשר לתלמידים לפתח את ה ” אני היוצר ” של כל אחד מהם ע”י מתן ביטוי לצדדים השונים באישיותם המתפתחת.
- לעורר את התלמידים לשאול שאלות לחקור ולהעמיק.
- לפתח את יכולת ההקשבה
- להוות מסגרת תומכת המאפשרת פיתוח יכולות חברתיות
תנאי הקבלה למגמה
במידה ומספר התלמידים הנרשמים גדול מן הצפוי, יתקיים אודישן – מבחן קבלה.
בברכה,
רכזת מגמת תיאטרון: טניה מישקין